راهنمای خرید یخچال فریزر
نوشته شده توسط : درسا حسینی

یکی از مهم ترین خرید ها در جهیزیه هر دختری خرید یخچال فریزر آن نیز می باشد . در واقع یخچال فیرزر ها را یم توان یکی از وسایل سنگین قیمت خانه معرفی کرد که قرار است سالیان طولانی برای شما کار کنید  به همین دلیل لازمه تا با دقت بالایی آن را خریداری کنید . در ادامه ما برای شما راهنمای خرید یخچال و فریزر را بیان کرده ایم و همچنین هر یک از  مدل یخچال ویژگی های را معرفی کرده ایم تا به راحتی بتوایند برای خرید ان اقدام کنید . 

این دستگاه در انواع مختلفی تولید می‌شود و شرکت‌های پیشرو سبک‌های متنوعی را متناسب با نیازهای مختلف کاربران تولید کرده‌اند؛ از مدل‌های مدرن‌تری مثل سایدبای‌ساید، در فرانسوی و چهاردر گرفته تا مدل‌های کلاسیک مانند کمبی و دوقلو. یخچالی دوقلو است که با طراحی مدرن روانه بازار شده است.

 

ابعاد

نکته‌ی مهم اول این است که بدانید دقیقا چقدر فضا برای قرار دادن یخچال فریزر خود در آشپزخانه در اختیار دارید. توجه داشته باشید که یخچال فریزرها تک سایز نیستند. پس بهتر است قبل از خرید به نکات زیر در خصوص اندازه‌‌ی محصول توجه کنید.

ظرفیت

اگر چه در ایران یخچال‌ها را بر اساس فوت خریداری می‌کنند، اما باید بدانید که ظرفیت واقعی یخچال‌ها بر اساس لیتر است. کوچکترین یخچال‌ها از ۴۰ لیتر ظرفیت آغاز شده و بزرگ‌ترین یخچال‌های خانگی تا ۸۵۰ لیتر نیز ظرفیت دارند هر چند این ظرفیت هر روزه در حال افزایش است. مهم‌ترین فاکتور در انتخاب ظرفیت یخچال اندازه خانواده است، زیرا ظرفیت یک یخچال بر اساس مقدار غذایی که می‌توان در آن نگهداری کرد تعیین می‌شود. بدین ترتیب هر چه تعداد اعضای خانواده بیشتر باشد باید یخچال بزرگتر و با ظرفیت لیتری بیشتری خریداری کرد. برای زن و شوهری که یک فرزند دارند، یک یخچال فریزر با ظرفیت ۱۵۰ تا ۲۵۰ لیتر کافی به نظر می‌رسد.

یخچال‌های در فرانسوی

شاید بتوان گفت جدیدترین و جذاب‌ترین یخچالی که امروزه در بازار‌ها می‌توان پیدا کرد، مدل‌های در فرانسوی است. این یخچال‌ها با دو درب ساید بای ساید در بالا و یک یا دو کشو فریزر در پایین ساخته شده‌اند. یخچال در فرانسوی ترکیبی از محبوب‌ترین ویژگی‌های مدل‌های مختلف یخچال است و یکی از پرفروش‌ترین لوازم خانگی‌ها در چند سال محسوب می‌شود.

بر‌خلاف یخچال‌های سنتی، فریزر این مدل در قسمت پایین قرار دارد تا بتوانید مواد غذایی منجمدی که کمتر به آنها نیاز دارید، در این بخش نگهداری کنید. اکثر یخچال‌های در فرانسوی یک کشو در قسمت پایین خود دارند. اما برخی مدل‌ها دو عدد و برخی دیگر نیز دارای کشو چندگانه برای دسترسی آسان‌تر هستند.

بعضی از مدل‌ها هم یک کشو در وسط دارند که دمای آن قابلیت تنظیم برای استفاده به شکل یخچال و فریزر را دارد.

بدون‌شک هنگام استفاده از عریض‌ترین مدل‌های یخچال ساید بای ساید، برای جادادن برخی از مواد غذایی حجیم با مشکل مواجه شده‌اید. تنها راه‌حل، استفاده از یخچال‌های در فرانسوی با کشو‌ها و قفسه‌های قابل تنظیم است. در این مدل می‌توانید ارتفاع و سطوح قفسه‌ها را بر اساس نیاز خود و آنچه می‌خواهید در یخچال قرار دهید، تنظیم کنید.

در کنار همه این امکانات، تنظیمات پیشرفته‌ای مانند کنترل دیجیتالی خارجی دما، هشدار در، قفسه‌های در، روشنایی LED، کشو سرو و تلویزیون روی درب کار گذاشته شده است که تا حد زیادی به کارتان خواهد آمد.

راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید

ویژگی‌ها و فضاهای اضافی باعث می‌شود یخچال های ساید بای ساید برای بسیاری از خانواده‌ها مناسب‌تر باشد.

مزایای یخچال های ساید بای ساید
آپشن ها و ویژگی‌های متنوع مانند یخ‌ساز و آب‌سردکن
نمای شیک و زیبا در آشپزخانه
ظرفیت ذخیره‌سازی خوب
بهترین دسترسی برای افراد ویلچری
معایب یخچال های ساید بای ساید
یخ‌ساز، آب‌سردکن و دستگاه تصفیه آب یخچال ساید بای ساید می‌تواند فضای زیادی را از یخچال و فریزر اشغال کند.
فضای داخلی کاملاً باریک است و در خیلی از مواقع برای قرار دادن خوراکی‌های با اندازه بزرگ مشکل‌ساز می‌شود.
اندازه فیزیکی بزرگ آن فضای زیادی را اشغال می‌کند و نمی‌توان آن را در یک فضای تنگ قرار داد.
دمای بالا و پایین یخچال می‌تواند ناهماهنگ باشد.

یخچال فریزر بالا پایین

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که با این یخچال‌ها آشنایی نداشته باشد. شرکت‌های تولیدکننده بسیاری اقدام به تولید و عرضه یخچال های بالا پایین کرده‌اند. از جمله شرکت‌های ایرانی که در تولید این نوع یخچال عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند، می‌توان به اسنوا، برفاب، الکترواستیل، هیمالیا و سینجر اشاره کرد.

یخچال بالا پایین ظاهر جمع و جوری دارد و به درد خانواده‌هایی می‌خورد که قصد نگهداری حجم زیادی مواد غذایی را در بلندمدت ندارند. این دستگاه به دو دسته یخچال بالا فریزر و پایین فریزر تقسیم می‌شود که در نوع اول، فریزر در بالای قسمت یخچال جا خوش کرده است و در گروه دوم شاهد قرارگیری محفظه فریزر در پایین یخچال هستیم. توجه داشته باشید که محفظه فریزر در یخچال بالا فریزر معمولا نسبت به مدل‌های پایین فریزر ظرفیت پایین‌تری دارد. همچنین یخچال‌های پایین فریزر امکان تقسیم‌بندی مواد غذایی یخ زده را با استفاده از چندین کشو برای کاربر فراهم می‌آورد.

کسانی که قصد خرید یخچال فریزر اسنوا را دارند، حتما به محصولات کمبی (Combi) این برند ایرانی نگاهی بیاندازند. از سوی دیگر انواع یخچال و فریزر الکترواستیل بازخورد خوبی از خریداران بدست آورده‌اند و گزینه مناسبی برای بسیاری از خانواده‌ها محسوب می‌شوند؛ مخصوصا زوج‌های جوانی که فضای زیادی در آشپزخانه‌شان در اختیار ندارد و نمی‌خواهند برای خرید یخچال فریزر، زیاد هزینه کنند.

رنگ یخچال و جنس بدنه

چهارمین ویژگی که در مبحث راهنمای خرید یخچال و انتخاب بهترین مارک باید مورد توجه قرار گیرد، رنگ و جنس بدنه است. این مورد سلیقه‌ای است. می‌توانید بنابر سلیقه هر جنس و رنگی که دوست دارید را انتخاب کنید. اما بهتر است قبل از انتخاب رنگ و جنس، به مزایا و معایب هر کدام توجه کنید.

آپشن‌های یخچال

بهتر است یخچالی تهیه کنید که دارای آپشن‌های جدید باشد. به طور مثال خرید یخچال آبسرد کن دار و یا یخ ساز، کمک شایانی به شما خواهد کرد و راحتی شما را شامل می‌شود. بهتر است یخچالی که خریداری می‌کنید، محفظه‌های مشخصی برای قرار گیری مایعات و یا لبنیات داشته باشد. همچنین طوری طراحی شده باشد که سهولت در تمیزی داشته باشد. همچنین خرید یخچالی که سر و صدای کمتری دارد، بهتر است.

 

مارک یخچال

آخرین و مهم ترین مسئله، توجه به برندی است که یخچال را از آن خریدای می‌کنید. برند یخچال و کیفیت آن، تضمین کننده کیفیت یخچال است. بنابراین باید حتما به آن توجه نمائید. در ادامه شما را با چند برند معروف و با کیفیت آشنا می‌کنیم.





:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: